Future proof met mobiel werken

Door de introductie van 5G en de ontwikkeling van nieuwe cloudtechnologiƫn besluiten steeds meer bedrijven om mobiel te gaan werken. De belangrijkste drijfveer hiervoor is een toenemend besef dat kostenbesparingen kunnen worden behaald. Mede dankzij de groeiende aandacht voor wet- en regelgeving (compliance) zien wij dat mobiel werken vaak hoog op de agenda staat bij bedrijven in verschillende sectoren.

 

Tegenwoordig zijn er handige applicaties ontwikkeld waarmee mensen op de werkvloer altijd en overal toegang hebben tot belangrijke informatie. Door dergelijke applicaties kunnen medewerkers op locatie efficiƫnt werken. Bedrijven die niet tijdig inzetten op mobiel missen de kans om klanten beter te helpen, productiviteit te verbeteren, en uiteindelijk winst te verhogen.

 

Bij het inrichten van een dergelijk systeem wordt er niet alleen gekeken naar de functionaliteit, maar ook naar hoe je het systeem optimaal kan inzetten. Wat willen de gebruikers? Hoe gaan zij meldingen inschieten? Hoe verlaag je de drempel om incidenten te melden en zorg je ervoor dat het systeem organisatie breed wordt gedragen?

 

Zo kan bijvoorbeeld een inspecteur al tijdens observatierondes direct in een database registreren en raadplegen. Hiermee wordt voorkomen dat na het uitvoeren van een inspectie op een later moment alsnog in een systeem als Excel moet worden geregistreerd. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en borgt tevens de kwaliteit van de inspectie.

 

Waar moet je naar opzoek in een meldingssysteem?

 

Makkelijk gebruik

Gebruikers willen niet een ingewikkeld IT-systeem, waarvoor je eerst Ć©Ć©n of meerdere trainingen moet volgen voordat het systeem kan worden gebruikt. Daarnaast vergroot een intuĆÆtieve gebruikersinterface het gebruikersgemak en kunnen gebruikers met beperkte instructies aan de slag.

 

Zelfredzaamheid

Een goed meldingssysteem verbergt complexiteit voor de gebruiker en zorgt voor de techniek achter de schermen. Vragenlijsten, checklisten, en registratieformulier kunnen eenvoudig worden opgesteld. Doordat geen apart beheer nodig is bespaar je tijd en geld.

 

Slimme rapportages

Door een meldingssysteem te koppelen een database (zoals Icologiq Elements) kun je direct rapportages generen over de meldingen die worden ingeschoten. Deze gegevens kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor trendanalyses, management rapportages of om inzicht te krijgen in de status van uw KPIā€™s. Zo verkrijgt u inzicht in bijvoorbeeld de doorlooptijd van geregistreerde meldingen, trends in klachtregistratie en afhandeling en de status van het risicoreductie proces.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden van Icologiq Elements Mobile voor uw organisatie? Neem dan contact op met onze professionals via info@icologiq.comĀ of +31 (0)53 480 9090. Onze experts helpen u graag verder!

ERVAAR ONZE SOFTWARE

Benieuwd naar wat Icologiq Elements voor uw organisatie kan betekenen? Ervaar het tijdens een onlinedemonstratie. Onze experts helpen u graag verder.

This website uses cookies

This site uses cookies, choose here which you'd like to accept.

Privacy policy | Close
Settings